آسیب گردن

آسیب به مهره های گردن میتواند در نتیجه بیماری هایی مثل تخریب دیسک ، گرفتگی

( در اثر قرار گرفتن گردن در حالت نامناسب یرای مدت طولانی ) یا در اثر حادثه بوجود آید .

علایم ممکن است مرتبط با آسیب به خود استخوان ، یا هر بافت دیگری در گردن ، مثل ماهیچه ها ، لیگامنت ها

پوست ، شریان ها ، سیاهرگ ها ، غده ی تیرویید ، غدد لنفاوی ، غده های پاراتیروییدی ، مری ، حنجره و نای باشد.

علایم درد گردن ممکن است با درد های تیر کشنده یا مبهم ، بی حسی ، مشکل در بلع و سفتی گردن همراه باشد

و به طورکلی درد ها زمانی که فرد اقدام به تکان دادن گردن خود میکند بدتر میشوند .

آسیب به گردن در افرادی که فعالیت هایی مثل مسابقات موتور سواری و… انجام میدهند از بقیه بیشتر است

که بهترین راه پیشگیری از این آسیب ها انجان ندادن این فعالیت ها میباشد

اما استفاده از محافظ گردن نیز میتواند در این فعالیت ها برای جلوگیری از آسیب به گردن مفید باشد .

برای درمان آسیب های گردن راه های متفاوتی وجود دارد که بستگی بشدت آسیب متفاوت است .

درمانهای دارویی و جراحی از درمان های مورد استفاده برای آسیب به گردن میباشند .

داروهای مورد استفاده برای درد گردن میتواند شامل مسکن هایی مثل استامینوفن ،  NSAIDs

( ضد التهاب های غیر استروییدی ) ، شل کننده های عضله و پماد های موضعی باشند .

جراحی یک درمان نادربرای آسیب های گردن میباشد و تنها در بیماران ناپایدارو سایر بیماری ها

مثل فتق و بیرون زدگی دیسک و عصب های تحت فشار که ایجاد یک درد ادامه دار و ناتوانی میکنند انجام خواهد شد.

درنهایت مهم ترین نگرانی در صدمه های گردن آسیب رسیدن به نخاع است که میتواند باعث ایجاد فلج شود .